Felénk így megy le a nap.

Na azért van némi színkorrekció, kinek melyik verzió tetszik.
Újfent a fix 50, 1,4-es kölcsön objektívvel fotóztam kézből, elég fény volt a nap közelében:) de nem szabad a napba fényt mérni, még ilyenkor sem, amikor már meglehetősen lemenőben van, jóval felette, az égre mértem fényt, rögzítettem élességet. 
Csak megerősít, hogy szert kell tennem egy ilyen üvegre, a kisebb tesójára, az 1.8-asra, ami olvasataimban van ilyen jó, hanem jobb.
 Megtévesztő lehet, de ezek  nem HDR fotók, csak a színekkel játszottam kicsit.
Fotók adatai: F (rekesz) 6-7
Idő: 1/160,200
ISO ( filmérzékenység) 200

 Ez a fotó áll közelebb a valósághoz.
 
Viszont ez tetszik jobban, kicsit olyan meseszerű, érdekes, selymesek, még melegebbek a színek.

Megjegyzések

  1. Hát szia, újra benéztem ide. Először is kezdeném azzal, hogy igen, ismerem Dani77-et, igaz nem személyesen, de már több képét is értékeltem a fotózz.hu-n.
    Látom sikerült a legutóbbi látogatásom óta több új képet is feltenned.
    A pizzás kép:
    Értem én, hogy most sem "művészképet" szerettél volna, de ez akkor is nagyon kevéskére sikerült megint. Egyszerűen telibe fotózott, kompozíció nélküli munka, rossz perspektívából exponálva. Ráadásul a fehéregyensúly most is sárgásba csúszott. Érdemes lenne odafigyelni, hogyha lámpafénynél fotózol akkor arra, ha vakuzol akkor arra kellene állítani a gépedet. Ha pedig RAW-ot készítessz akkor utólag a "fehéregyensúly beállítása"-nál korrigálni. Sokkal élőbb, élvezhetőbb képet kapnál...
    A perspektíváról: Válassz már ki egy darab pizzát, készíts arról egy oldalnézeti képet.
    Itt egy példa milyen egy technikailag korrekt pizzafotó:
    http://href.hu/x/dkew
    Nézd meg, hasonlítsd össze az általad készített képpel...
    A naplementés képek:
    Semmitmondó kompozíció, a kép tele zavaró elemekkel. Nincs főtéma. (Lehet, hogy számodra van, a nap az, de a néző számára ez a képből nem nyilvánul meg, és ez a szerkesztési és egyéb hibák miatt van)
    Egy jó képet el tudnék itt képzelni, például a középtájon lévő fasor kiválasztásával háttérben a lemenő nappal. Elhagyva a zavaró jobb és baloldali, zavaró, félbevágott fákat. Ha a fotózz.hu-ra ezt feltennéd 1 pont lenne és "kerülendő"-t kapnál rá. És nem azért, mert ott nagyképűek és önteltek az emberek, hanem azért, és csakis azért, mert tele van hibákkal.
    Ennél a képnél semmi értelme a HDR technikát használni. Látom használod portréra (amire sohasm szokták!!!!!!- mert nem is való), divatra, mindenre. Hát ő... olvass utána egy kicsit mire is való a HDR, mert nem ilyn témájú képekre, sőt, a lényegét sem tudod, ez látszik sajnos a képekből.
    Itt elolvashatod a technika lényegét:
    http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging
    Itt pedig nézhetsz rá példaképeket milyen témára használjuk:
    http://href.hu/x/dkey
    Érzed a különbséget, és látod, hogy mire kell használni?
    Más:
    Az égre csak fényt mérünk, tájképnél az élességet vagy a főtémára, vagy a képtávolság közepére állítjuk, így érhető el a legjobb eredmény. Ezen kívül nem igazán készítünk tájképet 50mm-es gyújtótávolsággal.Ez az objektív nem tájképre, hanem eleve egy portrézásra (mivel szinte 0 mértékben torzít) fejlesztett alapobjektív.
    Más:
    Írsz az 50/1.4-ről és az 50/1.8-ról. Azt írod, hogy az 1.8 ugyanolyan jó, mint az 1.4, ha nem jobb. Hát azért nem ártana az ilyen kijelentések előtt utánanézned a technikai dolgoknak. Az ilyen nagy hangvételű és merész kijelentéseidből sajnos sugárzik a hozzá nem értés...
    Az objektíveknél szinte általános szabály, hogy az a jobb amielyiknek jobb a fényereje. Már ebből is látható, hogy az 1.4 a jobb. De: Emellett sokkal jobban rajzol, stbstb...
    Eleve az 1.4 professzionális célra, az 1.8 amatőr célra lett kifejlesztve.
    Itt a két objektív tesztje:
    http://www.kenrockwell.com/nikon/5018af.htm
    http://www.kenrockwell.com/nikon/5014af.htm
    Láthatod a különbségeket.
    Tanácsom: Olvass sokat a témában, legyen az fotótechnika, vagy- kép és kompozíció tanulmánya mielőtt kijelentesz dolgokat.
    Kíváncsian várom a következő képeidet, még benézek majd.
    Újra remélem, hogy az általam írottakat nem "személyes sértésnek" (mint ahogy azt a fotózz.hu-s tagokkal szemben tetted), hanem jó tanácsként veszed.
    Minden jót, jó fényeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Már azt hittem elijesztettelek:) kedves névtelen vitapartnerem, aki nyilván sokkal többet tud a fotózásról mint én, de nekem is megvannak az elképzeléseim a merev fotós szabályokon túl, és ebből egyelőre nem adok alább.
    Leszögezem egyiket sem raktam volna fel a fotózzra, csak a portréból talán párat.
    A tájkép fotó, nem HDR írtam is, azt is tudom, hogy a fix 50 nem való tájfotózásra, kihajoltam az ablakon, nem nagyon volt időm, sem helyem szerkesztgetni, viszont tetszett mikor megcsináltam a képet.
    Kipróbáltam ezt a kiváló obit.
    Abban igazad van, hogy azért ez az obi jobb, mint az 1.8-as, akkor inkább úgy fogalmaznék, ahogy nem akartam, idézve másokat, ár érték arányban nagyon jó, kötelező darab az 1.8-is a kispénzűeknek.
    Az égre mértem fényt, ott talált is élességet, miért ne, nagyon szép éles lett, a technikát hagyjuk.
    Tájképnél lehet f8, f11-et használni bátran, a képtávolság első harmadára kell élességet állítani, ami mögötte van, azt szépen élesen láthatóvá teszi az f11, erről ennyit.
    Nem értem mi bajod a pizza képpel, stock fotó lett belőle, ott el is fogadták:)
    Jó talán a HDR túlzás volt itt, de nem lett rosszabb, szép élénk színe van a paradicsomnak, a paprika is élethű, a sonka sonkának látszik, fincsi ínycsiklandó fotó lett nekem.
    P programmal fotóztam, az azért eltalálja a fehéret is nagy pontossággal, mostanában a RAW-ot is hanyagolom, a HDR miatt használtam inkább, de ezen a gépemen már van BKT funkció, a 3 különböző expóhoz.
    Ok tudom a RAW egy nyers, jobb, feldolgozatlan verzió, de nem kötelező használni.
    Teljes egészben fotóztam a pizzát, tudom rossz szögből, de csúnya árnyék is lett a tányér alatt, mint mondtam, sajnos nincs elég fénytechnikám, ezért nem fotózzam le? dugjam a gépem, a szekrénybe, vagy a seggembe?:))
    A HDR-t az ég világon minden témára lehet alkalmazni, ha jól néz ki.
    Nincs itt kötött szabály, nehogy azt hidd, különben sosem születnének igazi művészek, (nem magamra gondolok távolról sem) ha élesen ragaszkodnának a szabályokhoz, amik ugye azért vannak, hogy megszegjék őket.
    Mint jól látható, nincs kialakult stílusom, még keresem, talán sosem lesz, a portré kétségtelen nagyon érdekel.
    A fenébe, most miattad kénytelen leszek végre csinálni egy normális ételfotót, de még nem most, megpróbálok jól előkészülni rá.
    Holnap egy merőben más témát fotózok, majd nézz be, hétfőre készen lesz a blogra, talán az jobban fog tetszeni.
    Azt hiszem mindenre válaszoltam.
    Szép napot.

    Gabi.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Hát szia újra!
    Első körben:
    Idézlek:
    "Tájképnél lehet f8, f11-et használni bátran, a képtávolság első harmadára kell élességet állítani, ami mögötte van, azt szépen élesen láthatóvá teszi az f11, erről ennyit."
    -Kérdem én, akkor miért nem így csinálod?Épp erről beszéltem, de te az égre mérsz fényt. Látod látod, a könyvekben olvasottakat alkalmazni is kellene.
    Másod körben:
    "Teljes egészben fotóztam a pizzát, tudom rossz szögből, de csúnya árnyék is lett a tányér alatt, mint mondtam, sajnos nincs elég fénytechnikám, ezért nem fotózzam le? dugjam a gépem, a szekrénybe, vagy a seggembe?:))"
    -Egyetlen vakuval is tökéletes étel vagy tárgyfotót lehet készíteni.Sőt derítő lappal is, természetes fényeknél...csak tudni kell, hogyan...!
    Harmadik körben:
    "A fenébe, most miattad kénytelen leszek végre csinálni egy normális ételfotót, de még nem most, megpróbálok jól előkészülni rá."
    -Látod, ha most én is agyon dícsérnélek mint a haverok azt hinnéd, hogy jó vagy. Így legalább elgondolkozol,belátod, hogy nem sikerült jól, próbálsz jobbat csinálni.ÍGY LEHET FEJLŐDNI!
    Sok sikert!
    üdv,majd benézek valamikor

    VálaszTörlés
  5. Tudom hogy nem sikerült túl jól az ételfotó.
    Olyan normálisra gondoltam, ami talán megállná a helyét a fotózz.hu-n is.
    Van vakum, és még el is tudom helyezni a gépről, hogy más szögből kapja a fényt, derítőlapom is van, de a lakásban akkor is nehéz megcsinálnom, a természetes fény nem ott jön ahol kell, nincs asztal amire rakjam ott ahol kell az ételt, szóval nyűgös dolog ez, de megoldható, csak nagyon jól elő kell készülni rá.
    Igazad van, nem nyafogni kell, meg kell csinálni.
    Tájkép: Nos szerintem, ha ebben az esetben az előtérre mérek fényt, kiég a lemenő nap, és nem lett volna ilyen "szép", kár hogy nem csináltam próba képpen egy ilyen fotót is.
    Pontosan így tanultam, hogy ha jól ki akarom exponálni a naplementét, mellé kell úgy fényt mérni, hogy még csak a nap a képen sem legyen, aztán élességet rögzítve átkomponálni a képet, én ezt elhiszem és alkalmazom.

    Gabi.

    VálaszTörlés
  6. Na szia:)
    Na látod, így kell hozzá állni!
    "Igazad van, nem nyafogni kell, meg kell csinálni."
    A tájkép: Ha visszaolvasol, én éppen ezt mondtam, hogy az égre mérj fényt. Én az élességről beszéltem; ill. hogy az élességet ne az égre tedd...!
    Idézem magam: "Az égre csak fényt mérünk, tájképnél az élességet vagy a főtémára, vagy a képtávolság közepére állítjuk, így érhető el a legjobb eredmény."
    Folytatás az új képnél...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése