Játék a fotókkal, montázs

Korábban írtam  a kollázs készítéséről, ez most egy másabb játék a fotókkal a Photosop-ban, az úgynevezett montázs készítése.
A két feldolgozás között az alapvető különbség az az, hogy míg a kollázsban sok, nagyon sok fotót tudsz  megjeleníteni, addig a montázsban, 3-5 képtől felesleges többet megjeleníteni, mert nagy összevisszaság kerekedik csak belőle.
Mint korábban írtam, a kollázs, arra is jó, hogy egy esemény fontosabb momentumait, egy fotón tudod megmutatni, sok kis fotót elhelyezve egy képen, azokat forgatva, nagyítva, kerettel ellátva, stb.
A montázs jó ha kifejez valamit, reklám célra, stb, vagy egyszerűen csak jól néz ki.
Az én esetemben, saját fotóimból készült kép, remélem jól néz ki :)

A második fotó nem montázs, ott csak a PS varázslasszója segítségével ragadtam ki a párt egy képből, és illesztettem bele egy másik háttérbe, de ez pl. hihető, mert miért ne állhatna egy esküvői pár, a vízesés előtt.
Ezt a képet ugyan úgy montázs formájában is elkészíthetjük, de most a varázslasszóval oldottam meg, réteg alkalmazása nélkül.
Ha réteget is alkalmazok, még érdekesebb dolog is kerekedhet belőle.
De most maradjunk a montázsnál, ami ha megtetszett, elkészítési trükkjét az alábbi link-ből is elsajátíthatod, ha van PS-ed, vagy más programod hozzá, ez a PS-hez jó.



Megjegyzések

  1. Igazán jól el lehet szórakozni a montázsokkal. Régi találmány ez, a filmes korszakban elég volt hozzá egy olló és ragasztó. Meg persze némi kreativitás :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése