Mentoraimról, apró trükkök.

Kezdeném Scott Kelby-vel, ki is Ő.
Idézem: Scott Kelby (http://www.scottkelby.com/ ) az egyik legjobb marketinggel rendelkező, fotózással kapcsolatban tevékenykedő ember az ismert univerzumban. Ezt leszögezhetjük. Ha másból nem is látszik, hát abból biztosan, hogy a számítástechnikai könyvek közül az Ő könyvei mentek el a legtöbb példányban az utóbbi években. Mindennel foglalkozik ami képszerkesztéssel kapcsolatos, Photoshop és Lightroom könyvek.
Eddig 3 kötete jelent meg a digitális fotózással kapcsolatban, és számtalan a digitális képfeldolgozással, szerencsémre minháromnak a bírtokosa is vagyok és a Photoshop könyvének is.
Scott Kelby fotós könyvcsomag
Scott Kelby 3. kötet
Ezekből a könyvekből az alapoktól, egészen a profi studió fotózásig meg lehet tudni sokmindent, és ezt közérthetően írja le. 
Van egy furcsa, talán sokaknak nem tetsző humora, igazából arra jó, hogy kompenzálja a  sokszor igen száraz témát, ez mégiscsak egy oktató könyv.
A könyvei minden oldalán egy olyan trükköt árul el, amire nem is gondolnál,  ettől jobbak lesznek a fotóid, sokkal jobbak, amiket büszkén mutathatsz meg akárkinek, fotópályázatokra küldheted be, el is adhatod, stb.

 Pár apró trükk amitől jobb lesz a fotód, Scott gépének alapbeállításai.

1. Scott már már betegesen ragaszkodik az állvány használatához, jogosan, a legelső lépések egyike, hogy a fotód éles legyen.
2. Ha VR-es objektíved van és állványról fotózol, kapcsold az ki, mert a VR eleve rezgést keres, azt korrigálja, állványon erre nincs szükség.
Ebből következik, ha nincs állványod, bizony kapcsold be a VR-t
3. A legalacsonyabb ISO érzékenységet használd, 100-200 ha módod van rá, éjszakai fotózásnál állványról is.
4. A gépeden állítsd be az előzetes tükörfelcsapást, akkor ezt az exponálás előtt teszik meg, nem közben ami szintén rezgéssel jár.
5. Blendeprioritásos üzemmódot használj, szinte minden helyzetben jó, én dönthetem el, hogy a háttér éles legyen e vagy sem, legyen az sport, tájkép, méh egy virágon, portré.
6. Ügyelj a fehéregyensúly pontos beállítására, ha nem megy, állítsd az automatára, de a legtöbb helyzetben el tudod dönteni, hogy mit használj.
7. Ha vakuzol, állítsd hátsó redőnyre a szinkronizálást, így a gép megkísérli a hátteret is kiexponálni. 
Így sokkal profibb hatása lesz a fotódnak, mintha csak az előteret teríted be, és árasztod el fénnyel, teszem azt, egy személy fejét, testét.
Ezt egy rendszer vakuval tudom igazán alkalmazni, de a  beépítettre is igaz, ott is alkalmazd, próbáld ki.
8. Portré fotózásnál a modell szemére állíts élességet, ha az nem éles, megette a fene az egészet:))
F11 legyen a rekesz, akkor lesz minden éles.
9. Tájkép fotózásnál a  téma első harmadánál legyen a fókuszpont, a mélységélesség legyen minimum F8 de a legjobb az F11-20
10. F11-et ajánl város, terek fotózásánál is Scott Kelby.
11. ha nincs állványod, húzd be a könyököd a hasadhoz, hogy a géped ne mozduljon be, esetleg támaszkodj neki valaminek, tekerd a kezedre a gép pántját.
12. Használd az  úgynevezett villógókat, a barátod, az LCD kijelzőn azonnal mutatja, hol van kiégett rész és korrigálhatod.
Még számtalan dolgot lehetne írnom, de inkább javaslom a sokkal bővebb irodalmat.

Kicsit elnyújtottam ezt a témát, de szükséges és még kevés is, talán még folytatom, hogy ne kelljen megvenned a könyveket:)

Íme elérkeztem másik, már személyes ismerősömhöz, mentoromhoz, Ő Majoros László,
http://majorosfoto.blogspot.com/
Hozzá bármikor fordulhatok ha fotózásról, számítástechnikáról van szó.
Szerény ember, meglehetősen felkészült tudással ezeken a területeken.




Megjegyzések